یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۲:۳۷:۰۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ در پیامی روز ملّی روستا و عشایر را تبریک گفت

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی به مناسبت پانزدهم مهرماه روزملّی روستا و عشایر، این روز را به جامعه روستایی شهرستان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی ۱۵ مهر ماه؛ روز “روستا” را به روستاییان شریف این شهرستان تبریک گفت. وی در این پیام با بیان اینکه روستاییان به عنوان قشری شریف و محروم از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی، برای عمرانی […]


به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی ۱۵ مهر ماه؛ روز “روستا” را به روستاییان شریف این شهرستان تبریک گفت.

وی در این پیام با بیان اینکه روستاییان به عنوان قشری شریف و محروم از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی، برای عمرانی و آبادانی ایران عزیز زحمات فراوانی متحمل شده‌اند گفت: روستاییان با حفظ عزّت و کرامت خود، نقش مؤثری در جامعه داشته‌اند و امروز نیز با اراده‌ی جهادی در مسیر تولید، خود اشتغالی، تحقق اقتصاد مقاومتی و در جهت تداوم انقلاب تلاش می‌کنند.
رضایی به توانمندی‌های روستاییان تلاشگر در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ روستایی با تأکید بر نقش روستاییان غیور به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی، زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود است.
وی در ادامه این پیام اظهار داشت: روستاهای ۱۱گانه این شهرستان در دو بخش‌ مرکزی و کویرات می توانند با تأمین متناسب زیرساختهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در روستاهای خود، علاوه بر افزایش درآمد روستائیان، انگیزه برای ماندگاری مردم در محیط‌های روستایی را فراهم کنند.

وی توسعه­‌ی پایدار روستا را مستلزم ارتباط شورا به عنوان نهاد نظارتی با دهیاری به عنوان نهاد اجرایی در روستا دانست و گفت: ارتباط و همکاری دوسویه میان این دو موجب تسهیل در اداره‌ی روستا و از طرفی تسریع در روند توسعه‌ی روستا خواهد شد.
وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افزایش سطح مهارت و ایجاد تعاونی‌های تولیدی، راهی برای تأمین مایحتاج روستاییان و ایجاد اشتغال جوانان روستایی در شهرستان آران و بیدگل است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل پیگیری مسائل و مشکلات روستاییان از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستا را مهم عنوان کرد و افزود: رفع محرومیّت، شغل‌آفرینی و توجه بیشتر به توزیع عادلانه ثروت می تواند به توسعه و پیشرفت روستاها در شهرستان کمک کند.
وی همچنین دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان آران و بیدگل را به عنوان بازوی اجرایی دولت سیزدهم در اجرا، نظارت و سازماندهی برنامه‌های توسعه پایدار روستایی نام برد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های ارزشمند در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و گردشگری، شاهد ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر روستاهای شهرستان باشیم.
وی در پایان این پیام ۱۵ مهرماه روز ملّی “روستا و عشایر” را به روستاییان عزیز، اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران شهرستان آران و بیدگل تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در پرتو عنایات الهی و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در جهت رفع مشکلات جامعه روستایی و خدمت به این قشر خدوم گام برداریم.

مطالب مشابه
آئین گرامیداشت و قدردانی از اساتید و مدرسین مرکز علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه و به مناسبت هفته‌ی معلم، طی مراسمی با حضور دکتر معینی منتخب مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر رضایی فرماندار با اهدای لوح از اساتید و مدرسین مرکز علمی و کاربردی این شهرستان قدردانی شد. […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهکارهای مشارکت مردم در پروژه‌های آبخیزداری در کمیته منابع طبیعی قرارگاه تحقق شعار سال شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در نشستی با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان؛ کمیته منابع طبیعی قرارگاه تحقق شعار سال با هدف شناسایی و ارزیابی پروژه‌های آبخیزداری و ارائه راهبرد و راهکار مناسب جهت توسعه آنها در مناطق مستعد کویر، در محل فرمانداری برگزار شد. توسعه و احیاء […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
"جمشید شیره" از شهرستان آران و بیدگل، کارگر نمونه بخش کشاورزی در سی‌و‌پنجمین جشنواره امتنان استان اصفهان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در سی‌و‌پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان؛ “جمشید شیره” از شرکت دشت کشاورزی محمدصالح شهر ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل به عنوان کارگر نمونه بخش کشاورزی و مخترع دستگاه کنترل میزان مصرف ( کارت خوان آب مصرفی کشاورزان ) معرفی و […]

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نحوه اجرای طرح احداث انرژی خورشیدی در کمیته انرژی قرارگاه تحقق شعار سال شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌‌گذاری دولت سیزدهم مبنی بر تأمین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید‌پذیر؛ کمیته انرژی قرارگاه تحقق شعار سال، صبح امروز با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار و در جریان آن، آخرین وضعیت شهرستان در این حوزه مورد […]

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =