جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۵۱:۲۹
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش‌آموزان در برابر زلزله، امری ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ همزمان با سراسر کشور، صبح امروز سه‌شنبه، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنیِ مدارس، با حضور دکتر علی اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در آموزشگاه امام حسین علیه السلام آران و بیدگل برگزار شد. دکتر علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ همزمان با سراسر کشور، صبح امروز سه‌شنبه، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنیِ مدارس، با حضور دکتر علی اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در آموزشگاه امام حسین علیه السلام آران و بیدگل برگزار شد.

دکتر علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اهمیّت ارائه آموزش‌ها در زمینه مبارزه با زلزله اظهار کرد: دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گروههای جامعه هستند و همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند که آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان، امری ضروری است.

وی تأکید کرد: انجام مانور زلزله در مدرسه باید به صورت مداوم، جدی و هدفمند در برنامه‌های مدارس و مراکز آموزشی قرار بگیرد چرا که ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان می تواند باعث کاهش تلفات انسانی زیادی بشود و همچنین نیروهای فعال و قوی را پرورش دهد.

وی سرعت عمل و افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان را از ویژگی مهم مانور زلزله و ایمنی مدارس نام برد و افزود: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی است.

رضایی افزود: شبیه سازی صحنه زلزله‌های گذشته و انجام تمرینات و مانورهای دوره ای و مداوم توسط آحاد مردم وعلی الخصوص دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار موثر است.

وی در پایان گفت: جدی گرفتن، هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانورهای زلزله و ایمنی در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله‌خیز همواره می تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه‌های مسئولین مراکز آموزشی شهرستان قرار گیرد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان آران و بیدگل با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی به طور همزمان در سراسر کشور در فاصله زمانی ساعت ۱۰ صبح امروز – سه شنبه – تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با دستورالعمل پناه‌گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله که از رادیو سراسری و رادیوهای استانی به مدت یک دقیقه به منزله زلزله فرضی عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

گفتنی است این مانور با همکاری مدیریت بحران فرمانداری و اعضای شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به طور همزمان در مدارس شهرهای آران و بیدگل، نوش آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد برگزار و دانش‌آموزان با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی با نحوه پناهگیری صحیح در مقابل اثرات زلزله آشنا شدند.

شایان ذکر است: مانور سراسری زلزله و ایمنیِ مدارس از سال ۱۳۷۵ به پیشنهاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تهران، به اجرا درآمد و از سال ۱۳۷۸ به سراسر کشور تسری یافت.

مطالب مشابه
با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، نخستین نشست کارشناسان و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌منظور تقویت جایگاه سرمایه‌های حقوقی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه‌ها» در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی در این نشست با تأکید بر نقش مهم کارشناسان و نمایندگان حقوقی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دفاع از حقوق بیت‌المال، گفت: نمایندگان حقوقی ادارات وظیفه دارند در عین رعایت مرّ قانون، مانع از تضییع حقوق ارباب رجوع در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی شوند. […]

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صبح امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه)، شماری از شهروندان آران و بیدگل در قالب ملاقات مردمی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ این ملاقات‌ها با هدف تکریم ارباب رجوع برگزار شد و مردم شهرستان آران و بیدگل در دیدار چهره به چهره با علی‌اکبر رضایی فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. مردم شهرستان آران و بیدگل برای هماهنگی و تعیین وقت قبلی می‌توانند با […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۱۴۰۳ با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. این نشست به منظور هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه و پایه نهم دوره […]

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شجره طیبه برخاسته از نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را به فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان تبریک گفت.

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است؛ وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ   «سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰»   برادر ارجمند جناب سرهنگ ابوالفضل حسین‌دوست فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل با درود و صلوات بر […]

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =