شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۵۸:۲۳
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

فرماندار: ۸۰ درصد دام‌های سبک و سنگین شهرستان آران و بیدگل پلاک‌کوبی شده است

تاکنون مجوز ۲۶ هکتار کشت گلخانه در این شهرستان صادر شده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست بررسی مسائل  و مشکلات مرتعداران و دامداران این شهرستان با اشاره به حدود ۲۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰ هزار رأس دام سبک و دو هزار دامدار در شهرستان آران و بیدگل گفت: ۸۰ درصد دام‌های […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست بررسی مسائل  و مشکلات مرتعداران و دامداران این شهرستان با اشاره به حدود ۲۰ هزار رأس دام سنگین و ۸۰ هزار رأس دام سبک و دو هزار دامدار در شهرستان آران و بیدگل گفت: ۸۰ درصد دام‌های سبک و سنگین این شهرستان پلاک‌کوبی شده است.

وی تامین ارزاق و مایحتاج عمومی مردم از طریق بخش کشاورزی و دامداری را از جمله اولویت‌های مهم دولت در شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: میزان تولیدات بخش زراعت و باغبانی‌ در این شهرستان بیش از ۸۶ هزار تن است.

دکتر بایبوردی بیان داشت: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین، محدودیت خاک و بیابان‌زایی چهار چالش مهم جهانی است که در شهرستان آران و بیدگل هم با این چالش‌ها روبرو هستیم.

وی به مشکلات بیمه مرتعداران و دامداران شهرستان آران و بیدگل و تامین علوفه دام‌ها و نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: پیگیری‌هایی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص مرتفع نمودن مشکلات دامداران و مرتعداران این شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: محدودیت‌های آب و خاک و نیز بالا‌ بودن درجه حرارت در تابستان و سرمای شدید در زمستان ترویج کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل را با مشکلاتی روبه‌رو کرده ‌است که توسعه باغات پسته، کشت زعفران، کشت گل‌محمدی و گیاهان دارویی به‌عنوان محصولات کم‌آب‌بر و جایگزین کاشت پنبه، طالبی و محصولاتی از این قبیل می‌تواند به توسعه کشاورزی این منطقه کمک کند.

 پلاک‌کوبی دام

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آران و بیدگل در بخش تولیدات زراعی و باغی، سالانه ۸۶ هزار تن محصول شامل ۸۱ هزار تن گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات و پنبه در بخش زراعی و ۵ هزار تن محصول در بخش باغی شامل پسته، انار، گل‌محمدی، زعفران، خرما و محصولات گلخانه‌ای روانه بازار می‌کند.

دکتر بایبوردی افزود: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن تولیدات دامی و پروتئینی شامل ۵ هزار تن تخم‌مرغ، ۴ هزارتن گوشت مرغ، ۶۰ تن گوشت ماهی، ۱۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، ۷.۵ تن عسل و ۱۳ کیلو خاویار از شهرستان آران و بیدگل روانه بازار می‌شود.

دکتر بایبوردی بر ضرورت دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان آران و بیدگل تأکید کرد و گفت: نباید از نقش مؤثراستارت‌آپ‌های کشاورزی و دامداری و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی غافل شویم چرا که با حضور هوشمندانه این واحدهای فناور، شاهد دستیابی هرچه سریع‌تر به توسعه پایدار کشاورزی و دامداری در شهرستان آران و بیدگل و کشور می‌شویم.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در ادامه این نشست با تقدیر از عباس قاسمی جنگلبان نمونه استان اصفهان، عرصه‌های منابع طبیعی، مراتع و محیط زیست را به عنوان سرمایه‌های ملی ایران نام برد و افزود: نقش مشارکت‌های مردمی از یکسو و نقش قرق‌بانان، محیط‌بانان و جنگل‌بانان در محافظت، صیانت و حراست از ۱۲۰ هزار هکتار از بقایای طبیعی و جنگل‌های دست‌کاشت شهرستان آران و بیدگل از سوی دیگر در احیاء و تقویت «امنیت زیستی» این شهرستان مهم، کلیدی و بی‌بدیل است.

وی تاکید کرد: در این راستا ارتقای «حمایت‌های قانونی» از جنگل‌بانان و نیز توسعه لوازم و تجهیزات خودرویی و غیرخودرویی محیط‌بانان و قرق بانان می‌تواند به تحقق توسعه پایدار عرصه‌های محیط‌زیست، منابع طبیعی، آب و خاک منجر شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شانزده =