جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۲:۱۹:۰۶
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

۲۷% جمعیت شهرستان آران و بیدگل را جمعیت جوان۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهد

جمعیت، عامل بالقوه قدرت است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان به سیاست‌های کلی جمعیت و اهداف آن اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی برای افزایش نرخ رشد جمعیت، از ورود به خزان و زمستان جمعیتی جلوگیری […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان به سیاست‌های کلی جمعیت و اهداف آن اشاره کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی برای افزایش نرخ رشد جمعیت، از ورود به خزان و زمستان جمعیتی جلوگیری کنیم.

وی افزود: ارتقای نرخ باروری، جایگزینی و جوان ماندن ترکیب جمعیت، اولویتی ملی است که از زیرساخت‌های مهم توسعه هر کشوری بوده و دوام هر جامعه به این موضوع بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بین میزان سواد و افزایش یا کاهش جمعیت رابطه مستقیم و معناداری می‌تواند وجود داشته باشد، افزود: مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، در مرحله اول باید باور و اعتقاد به افزایش جمعیت پیدا کنند و برای آن زمینه‌سازی کنند که می طلبد دولت و همه دستاوردهای اجرایی و غیر اجرایی از فرزندآوری در جامعه حمایت حداکثری کنند.

دکتر بایبوردی جمعیت جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله شهرستان آران و بیدگل را ۲۷% اعلام کرد و افزود: جمعیت، عامل بالقوه قدرت است و اگر این جمعیت دارای مهارت و توانمندی باشد شاخص و تعیین‌کننده در سرنوشت کشورها می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اعلام کرد: در سال گذشته ۱۶۲۴ مورد و در ۷ ماهه نخست سال‌جاری ۷۰۹ مورد موالید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی به تشکیل کمیته فرهنگی و آموزشی جمعیت در شهرستان آران و بیدگل متشکل از شبکه بهداشت و درمان، ثبت احوال، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ارائه حمایتهای مادی و معنوی که به نحوی در ذهن و رفتار جوانان احساس امنیت اقتصادی و اجتماعی ایجاد کند بسیار مثمر­ثمر است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه افزایش فرزندآوری یکی از مولفه‌های اصلی سیاست‌های کلی جمعیت کشور در شرایط کنونی است، افزود: سیاست افزایش جمعیت باید مجهز به بسیاری از پیوست‌ها و از جمله پیوست تامین و حفاظت از منابع انرژی نیز باشد.

وی بیان داشت: حمایت‌های جامع و مستمر برای تسهیل «ازدواج بهنگام»، تشکیل و تحکیم خانواده را برای دست یافتن به افزایش جمعیت فراهم می‌کند.

دکتر بایبوردی  با بیان اینکه حتی تامین نیروی انسانی و مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی در کشور مواجه خواهد بود، خاطرنشان کرد: موفقیت سیاست‌های کلی جمعیت و افزایش باروری در کشور مستلزم برنامه‌ریزی جامع همراه با تلاش پیگیر و مستمر است و در هر شرایطی ارائه برنامه‌های حمایتی برای افزایش فرزندآوری در آینده ضروری است.

 

مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها و جمعی از مسئولان شهرستان، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار شهرستان آران […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =