پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۲۹:۵۰
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

تقویت مطالعات علمی و کاستن از خطرات با اولویت خطر زلزله در آران و بیدگل ضروری است/۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در شهرستان آران و بیدگل شناسایی شده است

وقوع حوادث در شهرستان آران و بیدگل، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 31 درصد کاهش داشته اشت .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان تشکیل شد. علی اکبر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان تشکیل شد.

علی اکبر رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان آران و بیدگل در این نشست گفت: براساس بند دوم سیاست‌های کلی نظام در مورد پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گسترش و تقویت مطالعات علمی و کاستن از خطرات با اولویت خطر زلزله در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: افزایش و گسترش آموزش و آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه به ویژه خطر زلزله و پدیده‌های جوی و اقلیمی امری ضرورت دارد.

رضایی در ادامه با توجه به فعالیت صنعت فولاد و دغدغه زیست محیطی خاطرنشان کرد:  مطابق بند ۹ سیاست‌های کلی نظام، تنظیم برنامه‌های توسعه ملی باید به گونه‌ای باشد که همه فعالیت‌های آن در تمامی سطوح، رویکرد «سازگاری با اقلیم» ملاحظه و نهادینه شود.

وی همچنین انجام مطالعات زمین شناسی در خصوص گسل‌های فعال و نیمه‌فعال شهرستان شهرستان آران و بیدگل را خواستار شد.

مدیریت بحران

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه در کشور ایران ۵۳ حادثه و مخاطره شناسایی شده که سابقه وقوع دارد، گفت: از میان آنها ۴۳ حادثه و مخاطره در استان اصفهان و ۲۴ بحران طبیعی و غیرطبیعی در شهرستان آران و بیدگل شناسایی شده است که زلزله، فرونشست زمین، خشکسالی، گرد و غبار و طوفان، آفات و بیماری‌های نباتی از جمله این مخاطرات در شهرستان آران و بیدگل است.

وی با اشاره به مطالعات زلزله‌خیزی انجام شده در منطقه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با دانشگاه اصفهان، نشستی با فرماندار شهرستان آران و بیدگل، شهرداران و رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان برگزار تا ضمن طرح مطالعاتی و بررسی توان لرزه‌خیزی منطقه، پهنه‌بندی خطر منطقه تهیه شود.

شیشه‌فروش در ادامه سخنانش، حفظ آب، خاک و هوا را در حوزه وظایف محیط زیست برشمرد و با اشاره به قانون هوای پاک و حفاظت از خاک گفت: متناسب با قانون محیط زیست و دغدغه‌مندی محیط زیست نسبت به فعالیت صنعت فولاد در شهرستان آران و بیدگل، نشستی با محوریت اداره محیط زیست و حضور مدیران مجتمع فولاد، صمت و شبکه بهداشت و اساتید دانشگاه‌های این شهرستان تشکیل شود تا با ارائه مستندات و پیشنهادات به کارگروه استان، مشکل محیط زیست و آلودگی صنعت فولاد بررسی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به پروژه نیمه تمام سالن چندمنظوره مدیریت بحران آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: این سالن با مشارکت سرمایه‌گذاران تکمیل شود تا به عنوان اسکان در مواقع بحرانی درنظرگرفته شود.

وی در ادامه اعلام کرد: طی ۱۱ ماه گذشته، وقوع حوادث در شهرستان آران و بیدگل، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۱ درصد کاهش داشته اشت که این مهم نتیجه تلاش اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان است.

 

مدیریت بحران

مطالب مشابه
مجمع عمومی شركت تعاونی دهياری‌های شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی دهیاریهای شهرستان آران و بیدگل با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، مشاور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بخشداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها به منظور ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲، شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. فرماندار […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان “شب های پرستاره” شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور مسئولان، روحانیون معزز، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت هلال‌بن‌علی(ع)برگزار شد. سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میر علی‌اکبری از راویان […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی مراسمی «محمدرضا توسلی‌نژاد» به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ صبح امروز پنج‌شنبه، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان آران و بیدگل با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار، محسن حاج‌عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن ۴دی فرمانداری برگزار شد. در این آیین از […]

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان آران و بیدگل با صدور پیامی فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، ۱۲ اردیبهشت‌ماه؛ روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمان پرتلاش و ایثارگر شهرستان تبریک گفت. متن پیام علی‌اکبر رضایی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =