دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۴۰:۴۲
فرمانداری شهرستان آران و بیدگل

حمایت حداکثری از آسیب‌دیدگان اجتماعی و قربانیان آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی ضرورت دارد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت تدوین آسیب‌های اجتماعی قدیم و نوظهور در قالب «الگوریتم‌کاری» تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان گفت: برای «تولید امنیت پایدار» نیاز به «مدیریت آسیب‌های اجتماعی» داریم. وی با بیان اینکه برای «تولید عزت و منزلت ایرانیان»، نیاز به مدیریت آسیب‌های اجتماعی و […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل، دکتر بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان گفت: برای «تولید امنیت پایدار» نیاز به «مدیریت آسیب‌های اجتماعی» داریم.

وی با بیان اینکه برای «تولید عزت و منزلت ایرانیان»، نیاز به مدیریت آسیب‌های اجتماعی و مداخله‌گری داریم، افزود: خودمراقبتی نوجوانان ، جوانان و دیگر اقشار در مقابل آسیب‌های اجتماعی مهم است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: اگر می‌خواهیم حال کشور، استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل خوب باشد، باید از ورود و گسترش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی در کمین مردم و خانواده‌ها باشد، «حکمران خوب بودن» به تنهایی اثربخش نخواهد بود.

دکتر بایبوردی ادامه داد: مداخله‌گری از طریق نهادهای خانواده، مدرسه، حوزه و دانشگاه و گروه‌های مرجعی مثل هنرمندان، ورزشکاران، فعالان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی، روحانیون، استادان، معلمان، نخبگان و… برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان آران و بیدگل یک نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی همیشه و همواره در کنار زندگی مردم جریان دارد، افزود: حمایت حداکثری از آسیب‌دیدگان اجتماعی و قربانیان آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی ضرورت دارد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل اضهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری این شهرستان در شهرهای ۴گانه و روستاهای ۱۱ گانه شهرستان آران و بیدگل می‌تواند در افزایش و تقویت تحرک اجتماعی نوجوانان و جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذاری کند.

وی آسیب‌های اجتماعی نوپدید در جامعه و شهرستان آران و بیدگل را مهمانی ناخوانده در اجتماع عنوان کرد و افزود: نقش آسیب‌های اجتماعی گوشی همراه و شبکه‌های اجتماعی باید در جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی نوجوانان، جوانان و خانواده ایرانیان بررسی شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت تدوین سند آسیب‌های اجتماعی نوین این شهرستان تاکید کرد و گفت: احصای آسیب‌های نوین به منظور شناخت آسیب‌ها، کنترل و مدیریت آن در این شهرستان از الزامات بوده و ضرورت دارد.

کارگروه اجتماعی

دکتر بایبوردی بر ضرورت تدوین آسیب‌های اجتماعی قدیم و نوظهور شهرستان آران و بیدگل در قالب «الگوریتم‌کاری» تاکید کرد و گفت: «الگوریتم آسیب‌های اجتماعی» شامل شناسایی دردها و مشکلات، نیازها، درمان‌ها و راهکارهایی خواهد بود که گام‌به‌گام به پیشگیری از گسترش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی منجر می‌شود.

وی افزود: «الگوریتم آسیب‌های اجتماعی» یعنی تعریف گام‌به‌گام یک عملیات منسجم در جهت هم‌افزایی، خودمراقبتی و خودحفاظتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به ترویج «سواد خودمراقبتی در مقابل آسیب‌های اجتماعی» تاکید کرد و افزود: باید «سواد خودمراقبتی در مقابل آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی» را در بین اقشار مختلف و به‌خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و دیگر اقشار جامعه تبیین و تقویت کنیم.

وی تشریح کرد: زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افراد در معرض خودکشی و یا خودزنی، کودکان خیابانی و کار، همسرآزاری، والدآزاری، معلول‌آزاری و کودک‌آزاری، دختران و پسران فراری، مردان و زنان خیابانی باید در ردیف آسیب‌های اجتماعی جامعه بررسی و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی باعث سلب امنیت روانی و اجتماعی و مانعی برای رشد و توسعه شهرستان آران و بیدگل محسوب می شود، افزود: آسیب‌های ناشی از بیکاری جوانان، سرمنشأ اکثر آسیب‌های اجتماعی است.

برچسب ها :
مطالب مشابه
آئین گرامیداشت و قدردانی از اساتید و مدرسین مرکز علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ شامگاه شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه و به مناسبت هفته‌ی معلم، طی مراسمی با حضور دکتر معینی منتخب مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر رضایی فرماندار با اهدای لوح از اساتید و مدرسین مرکز علمی و کاربردی این شهرستان قدردانی شد. […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
راهکارهای مشارکت مردم در پروژه‌های آبخیزداری در کمیته منابع طبیعی قرارگاه تحقق شعار سال شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در نشستی با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان؛ کمیته منابع طبیعی قرارگاه تحقق شعار سال با هدف شناسایی و ارزیابی پروژه‌های آبخیزداری و ارائه راهبرد و راهکار مناسب جهت توسعه آنها در مناطق مستعد کویر، در محل فرمانداری برگزار شد. توسعه و احیاء […]

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
"جمشید شیره" از شهرستان آران و بیدگل، کارگر نمونه بخش کشاورزی در سی‌و‌پنجمین جشنواره امتنان استان اصفهان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در سی‌و‌پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان؛ “جمشید شیره” از شرکت دشت کشاورزی محمدصالح شهر ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل به عنوان کارگر نمونه بخش کشاورزی و مخترع دستگاه کنترل میزان مصرف ( کارت خوان آب مصرفی کشاورزان ) معرفی و […]

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نحوه اجرای طرح احداث انرژی خورشیدی در کمیته انرژی قرارگاه تحقق شعار سال شهرستان آران و بیدگل بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌‌گذاری دولت سیزدهم مبنی بر تأمین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید‌پذیر؛ کمیته انرژی قرارگاه تحقق شعار سال، صبح امروز با حضور علی‌اکبر رضایی فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار و در جریان آن، آخرین وضعیت شهرستان در این حوزه مورد […]

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 16 =